ЛОГОПЕДИЧНИ ТЕРАПИИ
ТРЕВОЖИТЕ СЕ, ЧЕ ГОВОРЪТ НА ВАШЕТО ДЕТЕ ЗАКЪСНЯВА?
Късно или забавено формиране на езика при деца- езиково нарушение на речта, при което езиковата система не е формирана граматично правилно (аграматизъм) , липсва или изостава за възрастта, беден понятиен речник, наличие на езикови дефицити.
И ВСЕ ПАК! КОГА Е НОРМАЛНО ДЕТЕТО ДА ПРОГОВОРИ?
Ако на 3 години детето използва само няколко думи, издава нечленоразделни звуци и то само когато иска да получи нещо, ако тръшкането и плачът е основно средство за комуникация, тогава програмата
Диагностика на езиково-говорното развитие и обследване на психологическия статус на детето.
Изготвяне на индивидуална програма за терапевтично и логопедично въздействие.
Оценка на постигнатите резултати в края на всяко тримесечие.
План за подпомагане на детето в домашни условия.
Всеки месец – 30 минути консултация с родителите за въпроси, свързани с терапевтичните цели на индивидуалната програма.
Безплатни материали, свързани с текущата програма.
Нарушена артикулация- неправилно звукопроизношение, при което липсва/т или неправилно се произнасят/ заменят един или няколко звука.
Докато детето е малко, всички се радват на неумелите му опити да произнесе по-трудните думички. Близките му се забавляват да имитират неправилно произнасяните звукове и на домашни събирания го карат да повтаря израза – „Райна Реже Риба” и всички се заливат от смях. В други случаи се получават доста комични ситуации – „ Дай шок”, вместо „Дай сок”, „Видях лак” , вместо „Видях рак” и други подобни.
ДО КАКВА ВЪЗРАСТ НА ДЕТЕТО ПРИЕМАМЕ ЗА НОРМАЛНО ТО ДА НЕ МОЖЕ ДА ИЗГОВАРЯ НЯКОИ ОТ ЗВУКОВЕТЕ – Р, Л, С, З, Ц, Ш, Ж и Ч ?
До кога приемаме за „сладко” детето да не може да произнася по-трудните думички, да обърква звуковете и да размества сричките. Ако детето Ви е вече на 5-6 години, но все още не може да изговаря звук Р
ПРОГРАМАТА се провежда в следните стъпки:
Диагностика на артикулацията и детайлна оценка на езиково – говорното развитие.
Постановка на неправилно произнасяните звукове.
Автоматизация на звуковете в думи, изречения и текст по авторска методика, гарантираща бързо изчистване на неправилното произношение в общия поток на речта.
Работа върху развитието на фонологичното осъзнаване.
Безплатни материали за работа в домашни условия.
ПОЯВИЛО СЕ Е ЗАЕКВАНЕ…
Нарушения в речевата плавност- запъване, заекване, брадилалия, тахилалия?
Нарушението на плавността на речта може да бъде както функционално, т.нар. „физиологично заекване”, така и „рисково” – т.е. при него съществува реален риск за поява на типично заекване … А заекването е едно от най-мъчителните нарушения в говора. Заедно с детето, страдат и неговите близки, отчаяни от безпомощността си в опитите си да облекчат говора му
Често родителите свързват появата на заекването с някакъв преживян стрес или уплаха, и понякога първата им реакция е да отидат при врачка или баячка за леене на куршум или друга подобна алтернативна намеса, без да отчитат, че тези действия може да доведат до допълнителен стрес и напрежение. Силната тревожност на родителите от появата на заекването и трескавите им действия се отразяват изключително негативно върху и без това лабилната нервна система на заекващото дете.
НЕ ГУБЕТЕ ВРЕМЕ!
Още при първите признаци на заекване, потърсете помощ Една от целите на програмата е да се оцени дали появилото се нарушение на плавността на речта е физиологично или рисково.
Арт-терапия
Музикотерапия и ритъм – терапия
Дихателна гимнастика и работа върху фонацията и гласа
Говорни упражнения за постигане на плавна реч
Психотерапевтична работа за преодоляване на тревожността
Преработване на неосъзнатите емоции , свързани със заекването
Консултиране на родителите за упражнение на плавен говор у дома
ДИСЛЕКСИЯТА Е ТАЛАНТ, А НЕ ПРОБЛЕМ!
Дислексия- нарушена е способност за учене, четене
Вие имате здраво, интелигентно дете, което проявява творчески способности, но за всеобщо учудване, не се справя в училище. Детето отива в 1 клас и противно на очакванията на учители и родители не успява да научи веднага буквите, често обърква букви, които си приличат, някои ги изписва наобратно или огледално, трудно се научава да чете и в повечето случаи не разбира прочетеното, а диктовките след проверка са нашарени в червено като в сцена от сериала „ От местопрестъплението”.
НЕ ЗАКЪСНЯВАТ И ОБВИНЕНИЯТА – „Много си разсеян! Не внимаваш! Толкова ли си глупав!”
Децата с дислексия не са умствено изостанали, а проблемите им не са резултат от мързел, недостатъчно учене или нежелание. Правилното диагностициране на затрудненията при четене и писане е определящо за избор на правилната стратегия за справяне с тях. С програмата получавате пълна оценка на нарушенията на училищните умения и цялостна стратегия за справяне с проблемите на ученето.
С ТАЗИ ПРОГРАМА МОЖЕТЕ ДА СТЕ СИГУРНИ, ЧЕ СА ОБХВАНАТИ ВСИЧКИ АСПЕКТИ НА ДИСЛЕКСИЧНОТО НАРУШЕНИЕ И ДЕТЕТО ВИ ЩЕ ИМА ВЪЗМОЖНОСТТА ДА РАЗВИЕ ПЪЛНИЯ СИ ПОТЕНЦИАЛ, ГАРАНТИРАЩ МУ УСПЕХ В УЧИЛИЩЕ.
Програмата включва: Изготвя се стратегия за развитие на уменията за четене и писане, съобразно индивидуалните потребности на ученика.
Група "МЕЧО ПУХ"
Полудневна или почасова групова терапия ( от сутрин до обяд), подпомагаща по-добра социализация и адаптация на децата. Усвояването им на нови говорни и езикови умения. Изготвен терапевтичен план специален план за работа в група като се съобразяваме със силните страни на детето и неговите интереси. Целите са съобразени с нуждите на формираната група. При по-малките се свеждат до ограничаване на ограничаване на поведенческите прояви, при други до изчакване, търпение, структуриране и изпълняване на инструкции, а при по-големите до по-сложни сюжетно-ролеви игри. Групови занимания в „Стъпка напред“ са игрови, ролеви, забавни, творчески, подходящи за малки деца с и без езиков проблем. Те имат за цел да развият: